läs & lär !

varje dag är det folk som frågar mig om jag har kommit över en viss person, om jag mår bra nu, och om jag fortfarande gråter mig till sömns. varje dag svarar jag, "jag har kommit över honom, slutat att gråta mig till sömns och jag har aldrig mått bättre", och så är det faktist, så bra jag mår nu har jag inte gjort på hur länge som helst. och det är tack vare att jag bestämde mig att börja leva mitt liv så som jag vill ha det.
varje dag är det folk som frågar mig om hjälp över att komma över personer, och jag tänkte ta det här, för jag vet att det är väldigt många som har svårt att komma över folk som betydde mycket för en, det hade jag med, men jag har lärt mig genom åren.
om du och en kille har gjort slut, om du och en nära vän inte är vänner längre, ja då mår du inte så bra? det kan ta lång tid att komma över dom men tro mig. det är värt alla tårar, det är värt alla sömnlösa nätter, det är värt allt i världen för att kunna känna sig fri och må bra. istället för att se sig själv i spegeln och undra vad som gick fel, tänk på personens alla dåliga sidor, allt som egentligen inte var så bra. ni tänker säkert "detta kommer inte hjälpa", men tro mig det gör det. det gjorde det för mig. ta bort hans/hennes nummer från din mobil, ta bort bilderna på er, ta bort att som har med personen att göra. för om man inte har bilder så är det inte många saker man kommer ihåg efter ett tag, jo vissa minnen sitter alltid kvar. men om dom kommer upp i ditt huvud, gråt ut det du behöver, sen sätter du på hög musik (rolig inte depp!!!) och ringer en kompis, allt blir så mycket bättre då och du slutar tänka på det. eller så kan man tänka såhär, 'har han/hon kommit över det, då kan jag oxå göra det'.
allt handlar om att bestäma sig, att ta tag i livet och framför allt, att må bra.

Kommentarer
Postat av: kajsa

menar du mig med ''om du och en nära vän inte är vänner längre'' ?..

2011-03-20 @ 21:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0